الخميس، 16 مارس 2017

الاحماء اثناء الرياضة

Gym Vocabulary words:

1. Warm up: prepare for physical exertion or a performance by exercising or practising gently beforehand.
(1. الاحماء: الاستعداد لمجهود بدني أو الأداء من خلال الممارسة أو المزاولة بلطف مسبقا.)

2. Cool down: the act or an instance of allowing physiological activity to return to normal gradually after strenuous exercise by engaging in less strenuous exercise.
(2. يبرد: الفعل أو اللحظة حيث يتم السماح للنشاط الفسيولوجي للعودة إلى وضعه الطبيعي تدريجيا بعد ممارسة التمارين الرياضية من خلال الانخراط في ممارسة أقل التمارين الرياضية.)

3. Work out: To do physical exercises
(3. التمرن: القيام التمارين البدنية)

4. Push-ups: a conditioning exercise performed in a prone position by raising and lowering the body with the straightening and bending of the arms while keeping the back straight and supporting the body on the hands and toes.
(4. تمرين الضغط: تمرين تكييف يؤديها المرء في وضعية الرقود من خلال رفع وخفض الجسم مع استقامة وثني الذراعين مع الحفاظ على الظهر مستقيما ودعم الجسم على اليدين والقدمين.)

5. Sit-ups: a physical exercise designed to strengthen the abdominal muscles, in which a person sits up from a supine position without using the arms for leverage.
(5. تمرين المعدة: ممارسة الرياضة البدنية مصممة لتقوية عضلات البطن، في الشخص الذي يجلس حتى من موقف ضعيف دون استخدام السلاح للضغط.)

6. Crunches: a physical exercise designed to strengthen the abdominal muscles; a sit-up.
(6. الجرش: ممارسة الرياضة البدنية مصممة لتقوية عضلات البطن. تمرين للمعدة.)

7. Cardio (Cardiovascular): It means - relating to the heart. Cardio exercise uses large muscle movement over a sustained period of time keeping your heart rate to at least 50% of its maximum level.
(7. ضربات القلب (القلب والأوعية الدموية): وهذا يعني - فيما يتعلق بالقلب. يستخدم تمارين ضربات القلب تستخدم العضلات الكبيرة على مدى فترة طويلة من الزمن للحفاظ على معدل ضربات القلب إلى 50٪ على الأقل من الحد الأقصى لها.)

8. Crash diet: A diet that helps you lose weight very fast
(8. نظام الغذائي مهشم: النظام الغذائي الذي يساعدك على فقدان الوزن بسرعة كبيرة)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق